EASOFT DOCS MOBIL DOKUMENTATION

Offertmallar för bygg

Med hjälp av Easoft Docs får du tillgång till flertalet visuellt tilltalande offertmallar anpassade efter byggföretags behov. Du kan med vårt system tidseffektivt skapa en offert med hjälp av din mobil, surfplatta eller dator utifrån våra offertmallar. Du behöver med andra ord inte lägga onödig tid på att designa och skriva komplicerade offerter. Genom några få klick kan du implementera den viktigaste informationen till din offert och sedan skicka den till din slutkund. Ta ditt företag in i framtiden genom Easoft Docs offertmallar för byggföretag.

Vi har alltid smidiga lösningar

Varför offertmallar för bygg?

Genom att använda dig av Easoft Docs spara du som projektledare tid, pengar och energi. I stället för att behöva skapa massa manuella offerter, så kan du i stället använda dig av våra visuellt tilltalande mallar i stället. Du kan till exempel implementera ritningar, bilder eller andra dokument tillhörande ditt byggföretag direkt in i offerten via Easoft Docs verktyget. Genom att kunna ladda in detta direkt i verktyget förenklar det processen från offert till affär. Dina offerter kommer se professionella ut utifrån stiliga grafiska element, statistik, bilder och inneha relevant information.

Digitala noteringar

Du dokumenterar all information gällande offerten digitalt in i systemets smidiga gränssnitt. Allt arbete sker extremt smidigt och tidseffektivt för dig. 

Mallar

I gränssnittet hittar du flertalet olika visuellt tilltalande offertmallar som är anpassade efter hantverkares behov. Du behöver inte designa något själv när du använder vårt system. 

Digitala dokument

När du har fyllt i informationen gällande offerten sparas allt digitalt i systemet. Utifrån all information skapas det en offertmall för dig som du kan skick vidare på nolltid. 

E-signering

Mottagaren av offerten kan godkänna ditt kostnadsförslag direkt via sin enhet genom en så kallad e-signering. På nolltid får du reda på om mottagaren har godkänt ditt förslag. 

Bilder

Om du vill förtydliga dina offerter lite extra kan du bifoga egentagna bilder och implementera dessa direkt in i offerten. Du ger kunderna extra tydlighet för vad du erbjuder dem. 

Skicka offerter

Du kan direkt från din enhet skicka vidare offerten genom ett klick. Det är med andra ord extremt tidseffektivt att arbeta med vårt system. Intressenterna har offerten på nolltid. 

Skapa offertmallar med några klick

Genom att logga in i Easoft Docs kan du skapa dina offerter utifrån våra mallar genom några klick. Du registrerar enkelt in dina kunduppgifter i verktyget och kan spara dessa inför framtida offerter. Det gör att skapandet av offerter går smidigt och enkelt. Vidare innehar verktyget flertalet smidiga offertmallar som gör att även du som inte gillar design, på ett enkelt sätt kan skapa visuellt tilltalande offerter. Du sparar extremt mycket tid och pengar på att använda våra offertmallar anpassade till byggbranschen.

Bifoga information till offerten

Easoft Docs är byggt för att du skall kunna implementera ritningar, bilder eller andra dokument tillhörande ditt byggföretag direkt in i offerten. Genom att kunna ladda in detta direkt i verktyget förenklar det processen från offert till affär. Dina offerter kommer se professionella ut utifrån stiliga grafiska element, statistik, bilder och inneha relevant information. Allt detta ger din intressent bästa möjliga förutsättning till beslutfattande gällande din offert.

 

Elektronisk signering

Varje offert som du skickar med hjälp av Easoft Docs innehar elektronisk signering. Dina leads kan godkänna offerten genom ett enkelt klick via sin egen enhet i stället för massa onödigt långrandiga e-postkonversationer.  Du förenklar med andra ord offertgodkännandet för dina kunder – samtidigt som du ger ditt företag bästa förutsättningarna för framgångsrika affärer. Genom att använda våra offertmallar anpassade till byggbranschen ökar du dina chanser att få kunden till att godkänna dina offerter! Att jobba med Easoft Docs är med andra ord mycket tidseffektivt och lönsamt för ditt företag.   

 

Varför ska du välja Easoft docs?

Väljer du Easoft Docs digitala offertmallar för ditt byggföretag, så får du ett system som hjälper dig effektivisera dina offerhanteringen utifrån flertalet olika aspekter. Du slipper till exempel all form av manuellt offertskapande. Borta är tiderna med onödiga dokument och papper. Vidare är det extremt enkelt att i våra digitala lösningar genomföra all form av administrativt arbeta kring offerter. Genom att använda Easoft Docs digitala offertmallar  tar du din verksamhet in i framtiden!

 

Hur får jag tillgång till Easoft Docs?

1

Vi utreder era dokumentationsbehov på ett kort webbmöte.

2

Vi skapar dokumentmallar skräddarsydda efter era behov

3

Du kan börja använda programmet! Vid behov guidar vi dig i början.

30 minuters gratis webbmöte där vi presenterar Easoft Docs enkla funktioner för skapande av dokument.

Vad ska en offertmall för bygg innehålla?

En offertmall för byggprojekt är ett viktigt dokument som används för att ge kunder och potentiella kunder en uppfattning om vad en entreprenör kan erbjuda och vad det skulle kosta att genomföra ett visst byggprojekt. Offertmallen bör innehålla en detaljerad beskrivning av arbetet som ska utföras, inklusive de material som kommer att användas och den tidsram som krävs för att slutföra projektet. Offertmallen bör också innehålla en uppskattning av kostnaderna för arbetet, inklusive eventuella avgifter för tillstånd, licenser eller andra avgifter. Dessutom bör offertmallen innehålla information om garantier eller service som erbjuds av entreprenören.

Egenskaper

Här är några av funktionerna i Easoft Docs listade:

 

  • Elektronisk signatur
  • Bilder till ett dokument från telefon- eller datorbildgalleri
  • Ta bilder till ett dokument genom att ta en bild med telefonkameran
  • Bildtexter
  • Skapa dokumentmallar
  • Redigera innehåll och layout för dokumentmallar
  • Kopiera dokumentmallar
  • Mångsidiga innehållselement: flerval, rullgardinsmenyer, textområden…
  • Hämtning av dokument efter kundnamn och namn på den som har fyllt i dokument.
  • Kundregister
  • Delning av dokument med e-post
  • Kopiera dokument