EASOFT DOCS MOBIL DOKUMENTATION

Arbetsplatsdagbok

En arbetsplatsdagbok är ett dokument som används på byggarbetsplatser för att registrera och rapportera dagliga händelser, aktiviteter och observationer. Dagboken är en viktig del av byggprocessen och används för att upprätthålla god säkerhet, kvalitet och produktivitet på arbetsplatsen. Med hjälp av Easoft Docs kan du direkt via din mobil eller surfplatta på nolltid utföra allt arbeta kring din arbetsplatsdagbok.

Digitala noteringar

Du dokumenterar all information gällande dagboksnoteringarna digitalt in i systemets smidiga gränssnitt. Allt arbete sker extremt smidigt och tidseffektivt för dig. 

Checklistor

Du checkar av de delområden som du har undersökt under din besiktning i checklistor med hjälp av din enhet. Genom några få klick har du en  byggdagbok färdig! 

Digitala dokument

När du har fyllt i informationen gällande arbetsplatsdagboken sparas allt digitalt i systemet. Utifrån all information skapas det en digital arbetsplatsdagbok för dig. 

Kommentarer

Behöver du förtydliga något i dagboken kan du göra det genom att bifoga egna noteringar till dokumentet. Gränssnittet har användarvänliga kommentarsfält. 

Bilder

Om du vill förtydliga dina arbetsplatsdagböcker kan du med din mobila enhet ta kort på kontrollobjektet. Genom detta ger du dina byggdagböcker en extra tydlighet. 

Dela med dig

Easoft Docs ger dig möjligheten att dela med dig av byggdagböcker digitalt till övriga projektintressenter genom några enkla klick via din enhet. Snabbt och enkelt med andra ord! 

Allt samlat på samma ställe

Easoft Docs hjälper dig som projektansvarig att samla alla dina utförda arbetsplatsdagböcker på ett och samma ställe digitalt. Med Easoft Docs behöver du inte längre arkivera alla arbetsplatsdagböcker manuellt i massa pärmar och papper, utan allt sparas tryggt i gränssnittet där du alltid har tillgång till dessa. Vi har även tagit hänsyn till säkerhet i uppbyggnaden av systemet, vilket garanterar att ingen obehörig någonsin får tillgång till era känsliga dokument. Easoft Docs innehar även sorterings- och sökfunktioner som hjälper dig att hitta tidigare skapade arbetsplatsdagböcker. Genom att använda systemet kan du på nolltid enkelt hitta och granska historiska dokument.

Miljövänligt för er organisation 

Digitala arbetsplatsdagböcker är inte bara praktiska att arbeta med, utan dessa är också ett miljövänligt alternativ utifrån flertalet olika aspekter. Genom att använda digitala arbetsplatsdagböcker minskar ni behovet av pappersdokument inom er organisation, vilket i sin tur betyder att ni inte behöver köpa in lika mycket papper som tidigare. Ni får med andra ord stora kostnadsbesparingar för hela er organisation med hjälp av Easoft Docs smidiga digitala lösningar. Vidare är ett hållbart förhållningssätt alltid attraktivt i både framtida och redan existerande samarbetspartners ögon. Att uppvisa ansvarighet för miljöfrågor öppnar alltid flertalet nya affärsmöjligheter.

 

 Dela med dig av din byggdagbok 

I och med att Easoft Docs är ett helt molnbaserat system, så är det extremt enkelt att med hjälp av systemets gränssnitt dela med sig av arbetsplatsdagböckerna. Det enda du behöver göra är att ge programmet tillgång till mottagarens e-postadress, och sedan genom ett klick via din mobila enhet skicka vidare arbetsmiljöplanerna. På så sätt kan alla intressenter snabbt få tillgång till all relevant information och agera snabbt för att undanröja riskerna. Detta effektiviserar inte bara er hantering av risker, utan förbättrar även er internkommunikation och sparar tid och pengar för er organisation.

 

Varför ska du välja Easoft docs?

Väljer du Easoft Docs för ditt byggföretag, så får du ett system som hjälper dig effektivisera dina byggdagboksnoteringar utifrån flertalet olika aspekter. Du slipper till exempel all form av manuell dokumentation. Borta är tiderna med onödiga dokument och papper. Vidare är det extremt enkelt att i våra digitala lösningar genomföra all form av arbete. Utöver detta sker allt ditt arbete tidseffektivt genom att du kan utföra alla kontroller via dina mobila enheter. Genom att använda Easoft Docs digitala byggdagböcker tar du din verksamhet in i framtiden!

 

Hur får jag tillgång till Easoft Docs?

1

Vi utreder era dokumentationsbehov på ett kort webbmöte.

2

Vi skapar dokumentmallar skräddarsydda efter era behov

3

Du kan börja använda programmet! Vid behov guidar vi dig i början.

30 minuters gratis webbmöte där vi presenterar Easoft Docs enkla funktioner för skapande av dokument.

Egenskaper

Här är några av funktionerna i Easoft Docs listade:

 

  • Elektronisk signatur
  • Bilder till ett dokument från telefon- eller datorbildgalleri
  • Ta bilder till ett dokument genom att ta en bild med telefonkameran
  • Bildtexter
  • Skapa dokumentmallar
  • Redigera innehåll och layout för dokumentmallar
  • Kopiera dokumentmallar
  • Mångsidiga innehållselement: flerval, rullgardinsmenyer, textområden…
  • Hämtning av dokument efter kundnamn och namn på den som har fyllt i dokument.
  • Kundregister
  • Delning av dokument med e-post
  • Kopiera dokument